Laurel Landmarks heeft ons geholpen inzicht te krijgen in de kansen die er liggen. En vooral tastbaar gemaakt hoe we die kansen kunnen invullen. Daardoor zijn we nu in staat meer toegevoegde waarde voor de ‘bewoners’ van BPCM te creëren.
Ruim 10 jaren geleden is Biopartner Center Maastricht (BPCM) opgericht met het idee om startende life sciences bedrijven te helpen in hun groei. Vanaf het begin is de bedrijven een optimale omgeving aangeboden om medische producten en diensten naar de markt te brengen. De bedrijven hadden namelijk allen een sterke binding met het academisch ziekenhuis Maastricht en de Universiteit Maastricht. Men had behoefte aan een werkomgeving waar men zonder al te veel grote investeringen gebruik kon maken van laboratoria, vergaderzalen en andere faciliteiten. In de loop van de jaren is Biopartner Center Maastricht een community geworden van ruim 30 jonge bedrijven die medische innovaties naar de markt brengen en waar bijna 300 mensen werken. De vraag die ik me stelde was “wat maakt BPCM zo uniek voor deze jonge bedrijven en in welke behoefte kunnen we nog meer voorzien?”
Achteraf gezien wist ik het antwoord op deze vraag al een tijdje, maar dankzij Laurel Landmarks heb ik het “plaatje kunnen zien”. Samen met Daphne hebben we al onze proposities op een rijtje gezet en gebundeld. Door middel van interviews met meerdere bedrijven hebben we zelfs ontdekt dat we meer krantenbehoeftes invullen dan verwacht. De kracht van Daphne is om informatie visueel te maken en overzicht te geven. Op die manier wordt duidelijk wat er is en wat er ontbreekt. Op basis daarvan kon ik een nieuw plan maken. Biopartner Center Maastricht onzorgt, verbindt en versnelt. We ontzorgen de bedrijven door ze faciliteiten, services en ondersteuning te geven die het makkelijker maakt om hun bedrijfsprocessen uit te voeren. We verbinden de bedrijven zodat ze waardevolle kennis, ervaring en netwerken kunnen delen. En we versnellen de groei van de bedrijven door de groeipijnen van een startend bedrijf te verzachten. Dankzij Daphne is het plaatje compleet!
Ik geloof niet meer in dikke rapporten, sinds ik met Daphne samen hebt gewerkt, ben ik zelf ook weer aan het tekenen en dat schept nieuwe mogelijkheden!

Wat hebben wij gedaan?

  • Value Propositie Design
  • Visualisatie
  • Écht contact maken!
  • Profilering & Branding